Jom Terjah ~^^~

Tuesday, January 11, 2011

Al-Fatihah buat teacher ..

Assalamualaikum dan selamat petang ..Salam ceria buat sahabat-sahabat..Diharap semua sahabat-sahabat sihat walafiat dan sentiasa  di bawah perlindungan Allah..Sedih rasanye nak tulis entri kali ini..Semalam , hari yang paling sedih buatku..Maaf sebab berbahasa "aku" di sini sebab nak luahkan apa yang dekat di hati rasai..Siapa sangka orang yang banyak berjasa, banyak memberi seperti teacher Ainun akan pergi dahulu menghadap Ilahi. Allah s.w.t lebih menyayangi teacher..Teacher Ainun Hayati merupakan guru kelasku semasa aku di Tingkatan 6 ,SMKA Falahiah. .Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada jam 4 petang semalam.


Sebenarnya aku betul-betul tak sangka yang arwah menghidap penyakit ulser perut..Semalam aku menerima mesej daripada sahabat-sahabat dan menyatakan bahawa Teacher Ainon dah tiada. .Innalillahi wainna ilaihi raji'uun..Ya Allah,terkejut besar aku..hanya Allah sahaja yang tahu perasaan aku waktu itu..Mengalir air mataku. Rasanya minggu ini sahaja aku banyak menerima berita kematian daripada sahabat-sahabat..Yang first sekali tentang pemergian pelakon Faizal Yusof, yang kedua pemergian anak saudara sahabat, yang ketiga, ayah kepada sahabatku sendiri dan yang last sekali cikgu sendiri yang aku sayangi..Aku rasa seolah-olah berita tentang kematian menjadi suatu kebiasaan walaupun aku dan sahabat-sahabat masih terkejut dengan pemergian arwah teacher..


Arwah teacher yang kadang-kadang kami juga biasakan arwah dengan madam Ainun banyak memberi tunjuk ajar di kelas .Of course la sebab arwah merupakan guru kelas kami..Rasenyer baru semalam kami belajar Muet dengan teacher..Rasenyer baru semalam kami sekelas bersama-sama dengan teacher menghias kelas sehingga kelas kami (Tingkatan 6 Ibnu Khaldun) dinobatkan juara kelas tercantik..huhuhu..Sedih sangat-sangat bila mengenangkan kenangan bersama arwah...Kenangan yang best sekali mase pergi rumah arwah buat jamuan..hehe..Mase tu banyak benda yang kami bualkan bersama arwah. Arwah yang sememangnya seorang peramah, baik dan cantik banyak memberi nasihat kepada kami supaya belajar bersungguh-sungguh, n jadi orang berguna.

Terima kasih teacher atas segala pengorbanan dan jasamu dalam menjadikan kami semua orang yang berjaya. Tidak mampu rasanya kami membalas jasa dan pengorbanan teacher selama ini..Hanya Allah sahaja yang membalas semua kebaikan teacher.. Amin..Teacher,akan ku ingat segala jasamu itu..insyaAllah..

Arwah teacher Ainun Hayati

Al-fatihah..Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh teacher dan menempatkan teacher bersama orang-orang beriman..Amiin...

P/s: Hargailah orang di sekeliling kita sementara mereka masih ada..Ingatlah orang yang tersayang..


No comments:

Post a Comment