Jom Terjah ~^^~

Monday, February 28, 2011

beloved ones..

      

Assalamualaikum n selamat malam buat semua sahabat-sahabat dekat di hati..Al-hamdulillah,syukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberi peluang kepada kita selaku hambaNya untuk mengecapi nikmat di bumi Allah ini..al-hamdulillah..Sudah lame rasenye tangan  ini tak mencoret di ruangan maya ini..Rindu pulak rasenye pada sahabat-sahabat blog..Ape khabar semua??? Diharap semuanya sihat-sihat selalu and yang paling penting sentiasa berbahagia di samping keluarga tersayang..amin,,amin..ya Allah

      ..Entri kali ini dekat di hati nak citer cikit pengalaman semalam..pengalaman mendengar ceramah Maulidul Rasul..hehe..lame sangat x dengar ceramah-ceramah macam ni..Kebetulan semalam,Kolej Ibrahim Yaakub, Ukm ade mengadakan ceramah,,so,,ape lagi..dengan tajuk yang best "BELOVED ONES"..terus dekat di hati  and the geng tertarik and pi dengar..ehehe..cepat betul la kalau bab2 love ni..almaklumla,,remaja katekan..kalau xde tajuk2 camni,,memang x sahla..opps, sorry,,xdela,,kalau ceramah agama yang lain pun,,dekat di hati minat jugak..heehe

       Ceramah ini diketuai oleh seorang moderator yang tak asing lagi kat fakulti pendidikan Ukm,,saudara Mohd Afham Mohd Azmi manakala ahli panel kali ini ialah Ustaz Khairil Khuzari Omar dan Prof Dato Dr Mohd Yusof Hj Othman..Kedua-dua ahli panel telah memberi jawapan kepada soalan-soalan daripada moderator dengan menarik dan bernas sekali especially ulasan daripada Ustaz Khairil..Boleh dikatakan x kering gusi kami mendengar ceramah daripada Ustaz Khairil,,mesti ada cerita lucu yang dibawa oleh beliau. .

        Nak tahu siapa sebenarnye beloved ones??? Adakah ibu bapa ,kekasih,kawan, or something else?? Beloved ones dalam ceramah tersebut sebenarnya merujuk kepada seseorang yang patut kita letakkan kecintaaan yang sebenar-benarnya di kalangan manusia iaitu penghulu kita, Nabi Muhammad saw..Sebagaimana yang kita tahu, kita hendaklah mengasihi Nabi Muhammad saw selepas kita meletakkan kecintaan yang agung kepada Allah..Ape sebenarnya tanda cinta kita kepada Rasulullah saw? Adakah cukup dengan hanya berselawat, atau berarak pada hari Maulidul Rasul?? Menurut Ustaz Khairil, kita sebagai umatnya hendaklah sentiasa mengamalkan sunnah Rasulullah dan segala ajaran yang dibawa oleh Rasulullah saw..Al-hamdulillah,banyak sangat input2 yang kami dapat daripada ceramah tersebut. Okla,,nak sambung buat asaimen dulu. InsyaAllah,lain kali sambung lagi..

         Sebelum tu, ingat dan cuba amalkan,
sesiapa yang berselawat sekali kepada baginda Nabi Muhammad saw, maka Allah s.w.t akan berselawat ke atasnya sebanyak 10 kali..
         
Jom berselawat...
Selamat beramal........

1 comment: