Jom Terjah ~^^~

Monday, November 29, 2010

aKu InGin bErUbAh!

   Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana pada pagi yang hening  dan indah ini, dapat lagi saya menghirup udara yang segar nikmat kurniaan Illahi..dapat juga sy menggunakan kedua-dua tangan dan jari ini untuk menulis,makan, minum..dapat lagi sy gunakan kaki ini untuk bergerak.dapat lagi sy menggunakan mata utk melihat..ya Allah betapa besarnya nikmat yang Engkau kurniakan padaku..kadang2 aku leka sehingga aku terlupa utk bersyukur.astaghfirullah..ampunilah dosa2ku ya Allah..


  .Alhamdulillah..Engkau masih memberi peluang padaku utk aku sedar akan kesilapanku..
aku betul2 ingin berubah..rasenye banyak kesalahan, kesilapan yg telah aku lakukan..memang x dinafikan setiap manusia xkan terlepas dari melakukan kesilapan..kerana kita semua bukan insan yang kamil..tapi xkan kita terus ingin melakukan kesilapan walaupun kita dah tahu bhwa perbuatan yang kita lakukan itu salah..sebagai renungan bersama..

    Aku ingin berubah..itulah tajuk utama entri kali ini yg ingin sy kongsikan bersama..Berubah yg saya maksudkan ialah membuat perubahan dr segi tingkah laku, sikap..dari sikap x baik kepada baik..dari sikap yang baik kepada yang lebih baik. Perubahan yg kita lakukan mestilah ikhlas dari kesedaran diri sendiri tanpa paksaan orang lain..kerana itulah yg terbaik.ikhlas yang sy maksudkan ialah buat sesuatu perkara kerana ingin mencapai keredhaan Allah. Memang x dinafikan juga sememangnya susah utk berubah, tp jika  kita ade azam yg kuat..insyaAllah berjaya.. .insyaAllah, diharap perubahan yg kita lakukan mendapat keberkatan daripada Allah dan diharap kita semua istiqamah dalam membuat kebaikan..amiin..


Ingatlah dunia ini hanyalah sementara
akhirat yg kekal abadi..

renungan buat diriku dan sahabat2~!!

No comments:

Post a Comment